Thursday, April 15, 2010

Asrama Putera SMMA (Part 1)


Pemandangan Dorm 7 (Dorm asal aku)

SETELAH 20 TAHUN AKU KEMBALI SEMULA KE SM MUNSHI ABDULLAH....takan lupa ketika itu arwah ayah memindahkan aku dari SM Masjid Tanah ke Munshi ni setelah sebulan masuk ke tingkatan satu.....memang susah nak menerima apabila berjauhan dengan mak dan aruah ayah ketika tu,keputusan berat tu diambil sementelah melihat perkembangan pelajaran aku yang tidak begitu baik jika tinggal dirumah.....dengan berat hati aku telah dihantar ke aspura munshi meneruskan pendidikan menengah aku ,buat pertama kalinya tinggal dibumbung aspura selama 6 tahun sehingga tingkatan 6 rendah.


Asrama Putera Munshi

Waktu tu memang taknak masuk asrama,aku tak dapat menerima arahan aruah ayah yang mahukan aku bersekolah disana...apakan daya aku akur dengan kemahuaan aruah ayah....dia seaakan mengetahui masa depan yang lebih cerah menanti aku disana,yelah waktu sekolah rendah pencapaianku tak seberapa.Maka awal tahun 1988 bermulalah episod baruku menjejakkan kaki ku ke aspura yang bertuah ni.....Harap2 lepas ni dapat wat reunion untuk semua bekas aspurakan....kita tido semula bilik asal kita makan kat dewan makan tu semula mesti timbul semula kenangan lama kita masa tinggal sebumbung aspura ni.

Sambung semula cerita tadi....iklan jap ,maka masuklah aku dialam asrama putera ni dengan penuh keterujaan...emmm ingatkan sesuatu mimpi yang indah....bestnyer dok kat asrama ni....wah syok nye....semua nya bertukar menjadi mimpi ngeri buat aku.....seminggu orientasi waktu tu budaya bully dah menjadi darah daging semua penghuni senior asrama.Aku merasalah jugak bila abg-abg senior buli adik-adik senior ni...hanya tuhan yang tahu,nama-nama tu tak perlulah aku mention biarlah ia menjadi lipatan sejarah hidup aku.Ialah setelah masuk kealam asrama ni semua kerenah segala makleka aku telan .Boleh bertahan lagi lagilah sehingga tahun 1993....ok lah nanti kita sambung lagi cerita tentang kehidupan ku di aspura dilain masa yer.....



No comments: