Friday, September 20, 2013

Menunggu Flight yang delay hampir 2 jam

Dak Amir,Mak n ayah

Pemandangan Jam 6.30 pagi

AA ada wat promo dalam bulan Januari ,ricki dapat rembat tiket murah ke Medan Sumatera Utara dengan harga yang paling murah,untuk 10 orang termasuk ayah mertua dan ibu mertua,adik ipar dan biras dengan anak mereka dan kami berlima.......4 April lalu berlepaslah kami ke Bandara Polonia Medan .....lawatan singkat 3 hari 2 malam.Segala urusan tiket,boarding pass saya siap print dari rumah...tempahan hotel di Medan ,kebetulan dapat menginap di Hotel Madani berhadapan dengan Masjid Maimon dan berdekatan dengan istana Maimon memudahkan segala urusan..

Hari kedua setelah tiba pada waktu malamnya di Medan .....kami semua tido dan pagi sabtu memulakan lawatan kami ke Masjid dan istana maimon,tengahari kami menyewa kereta dan pemandu membawa kami melawat sekitar Medan,iaitu Taman buaya Asam Kumbang,pasar ikan dan gedung membeli belah disekitar Medan...pada petangnya kami ke Pasar Ikan yang terkenal dengan gedung tekstil dan baju-baju ,tapi amat tidak selesa kerana diganggu dengan penjual jalanan yang memaksa kami untuk membeli barangan mereka sehingga kami rimas dan cepat meninggalkan pasar ikan.Pak Benny supir kami membawa kami keluar kemudian ke Gedung Tekstil di sekitar Jalan Riau.Malamnya kami keluar makan disekitar Hotel dimana letaknya Food Court yang agak bersih dan ada sebuah kedai serbanika INDOMARET yang seakan sama dengan 7 Eleven di Malaysia.

Hari terakhir pada Ahad 6 April kami bersiar sekitar kawasan kompleks Simpang Raya YUKI yang terletak bersebelahan dengan Hotel.Tak da apa yang menarik cuma sekadar melihat keadaan kota medan yang agak sibuk dan macet.Penerbangan pulang kami jam 5.00 ptg waktu WIB dan tiba di LCCT jam 7 malam.Tertunai sudah hajat kami suami isteri membawa ayah dan mak mertua saya berlibur di Indonesia.Insyaallah kami akan bertandang lagi ke Sumatera Utara.

1 comment:

Leeza said...

salam fizi..wah best juga ya pergi medan. :) lebih2 lagi dapat bawa mak dan ayah sama.